Zapoznałem się i akceptuję Korzystając z serwisu potwierdzasz, że zapoznałeś się i akceptujesz politykę bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych prowadzoną przez Automobilklub Wielkopolski.

Kalendarz 2023: FIA-CEZ i Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

 

Aura sprzyjała kierowcom

 

Z udziałem ponad 100 kierowców, odbyła się3. i 4. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 3. i 4. runda Mistrzostw Polski 318 Is Cup PL, 3. i 4. runda Mistrzostw Polski Work Stuff Super S Cup, 2. runda Mistrzostw Polski Endurance, mistrzostwa FIA Strefy Europy Centralnej w Wyścigach (FIA-CEZ) oraz runda niemieckiej serii Haigo. Przez trzy dni kierowcom towarzyszyła znakomita słoneczna pogoda.

 

Jako pierwsi wyścigową rywalizację zaczęli i skończyli zawodnicy Work Stuff Super S Cup. W stawce mini cooper’ów po wcześniejszych rundach prowadził Adam Karkuszewski, natomiast ubiegłoroczny mistrz Polski Jerzy Drabent, tym razem udowodnił, że także w tym sezonie będzie chciał stanąć na najwyższym stopniu podium. Podczas pierwszego wyścigu Drabent stoczył zaciętą walkę z Karkuszewskim i ostatecznie wygrał różnicą 0,278 sek. Równie ciekawy był drugi wyścig, w którym obaj kierowcy toczyli niesamowitą walkę. I ponownie minimalnie lepszy był Drabent (0,297 sek.). Po czterech wyścigach Karkuszewski wyprzedza Drabenta różnicą 7 punktów. Trzeci jest Damian Stachowiak (62 pkt.).

Tradycyjnie emocjonująca był rywalizacja w 318 Is Cup PL. W pierwszym wyścigu triumfował Marcin Lempert, który wygrał z Rafałem Kazaną różnicą 0,2 sek. Bardzo blisko za tą dwójką finiszował także Michał Całek (strata 1,044 sek.) do zwycięzcy. Czwartą pozycję zajęła Anna Bigos, która „wykręciła” najlepszy czas jednego okrążenia 1:50,544.  Równie zacięta była walka podczas drugiego wyścigu, w którym tym razem najlepszy był brat Marcina – Artur Lempert. Za nim finiszował ponownie Rafał Kazana, z jeszcze mniejszą stratą niż dzień wcześniej – 0,141 sek. Trzecią pozycję wywalczył Marcin Wydra (strata 0,447 sek.), a czwarty był zwycięzca pierwszego wyścigu Marcin Lempert.

W pierwszym, połączonym wyścigu siedmiu klas mistrzowskich, w których rywalizowało ponad 20 zawodniczek i zawodników, znakomicie po raz kolejny, tak jak podczas pierwszej rundy, wypadły panie. Wiktoria Rozenek była najlepsza w klasie D4 1400 Open, a Katarzyna Terlikowska triumfowała w D4 2000 N/A. Sławomir Szwargot zwyciężył w D4 2000 Open, a Mieszko Matuszyk w DN1. Maciej Łaszkiewicz wygrał z kolei w klasie DN2, a Radosław Wojdyna w DN6-RN1. Następnego dnia w drugim wyścigu wyniki były zdecydowanie inne, bo Łukasz Lewandowski wygrał w D4 1400 Open (Wiktoria Rozenek była druga), Michał Buliński triumfował w D4 2000 N/A (Terlikowska nie ukończyła rywalizacji), a Zbigniew Łazarz wygrał klasę D4 2000 Open. W klasie DN1 najlepszy był Szymon Piotrowski (Matuszyk tym razem czwarty). Z kolei Marcelina Czepiel wygrała w klasie DN6-RN1, a jedynie Maciej Łaszkiewicz ponownie zwyciężył w DN2.

Natomiast w połączonym wyścigu klas najmocniejszych aut, w którym startował też Słowak Miro Konopka (CEZ D5) w ligier LMP3, w klasie D4 3500 triumfował Jan Antoszewski, a w klasie D4 +3500 Grzegorz Grzybowski. Konopka był najszybszy w tym gronie, wygrywając z ogromną przewagą. Następnego dnia triumfatorzy byli ci sami, a Konopka „wykręcił” świetny czas jednego okrążenia 1:30,738.

W wyścigu Endurance CEZ (godzinny) ciekawą walkę toczyli Słowacy Miro Konopka (w ligier) i Gregor Zsigo (bmw M4 GT3). Wymieniali się na pozycji lidera, ale ostatecznie wygrał Konopka.

W Endurance dwugodzinnym mistrzostw Polski w poszczególnych klasach zwyciężyli: A. Derebecki – T. Strózik (D4 1400), B. Walkowiak – P. Kaźmierczak (D4 2000), T. Zagórski – F. Zagórski (D4 3500), M. Marcinkiewicz – A. Zentner (D5 2000) oraz A. Karkuszewski – G. Stępień (Super S Cup).

W Maluch Trophy w pierwszym wyścigu triumfowali: Jacek Chojnacki (DN3-0), Bartosz Wilk (DN3-1) oraz Kamil Osóbka (DN3-2). Następnego dnia swój wynik powtórzył jedynie Kamil Osóbka, z kolei Marek Kurzętkowski zwyciężył w DN3-0, a Grzegorz Socha w DN3-1.

O punkty walczyli też zawodnicy niemieckiej serii Haigo. W formułach pierwszego dnia najlepsi byli Dirk Boettcher (1300) i Nils-Holger Wilms (1600). W drugim dniu wynik powtórzył Boettcher, natomiast w 1600 zwyciężył Dawid Bokiej, który potem na podium osobiście odśpiewał cztery zwrotki Mazurka Dąbrowskiego. Natomiast w wyścigach aut turystycznych dwukrotnie najlepszy był Dieter Hoffmann.

Na zakończenie drugiego dnia rywalizacji na torze pojawił się Daniel Szulc na wózku inwalidzkim. Daniel uległ wypadkowi, którego sprawcą był pijany pasażer. Daniel codziennie ściga się o lepsze jutro w swoim własnym wyścigu, a na Torze „Poznań” dystans 4083 metrów pokonał na wózku w czasie 21:52,379 min.

Następna 5. i 6. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze „Poznań” zaplanowana jest w dniach 14-16 lipca.

wsmp-081
wsmp-024
wsmp-102
wsmp-094
wsmp-098
wsmp-042
wsmp-078
wsmp-101
wsmp-124
wsmp-093
wsmp-015
wsmp-089
wsmp-106
wsmp-080
wsmp-109
wsmp-087
wsmp-122
wsmp-105
wsmp-033
wsmp-064
wsmp-065
wsmp-043
wsmp-038
wsmp-033
wsmp-019
wsmp-077
wsmp-030
wsmp-084
wsmp-092
wsmp-104
wsmp-088
wsmp-129
wsmp-121
wsmp-079
wsmp-085
wsmp-232
wsmp-229
wsmp-236
wsmp-177
wsmp-162
wsmp-180
wsmp-141
wsmp-192
wsmp-123
wsmp-075
wsmp-221
wsmp-206
wsmp-231
wsmp-238
wsmp-041
wsmp-198
wsmp-199
wsmp-197
wsmp-237
wsmp-203
wsmp-222
wsmp-233
wsmp-219
wsmp-225
wsmp-234
wsmp-223
wsmp-220
wsmp-190
wsmp-194
wsmp-153
wsmp-136
wsmp-195
wsmp-202
wsmp-213
wsmp-214
wsmp-210
wsmp-243
wsmp-270
wsmp-276
wsmp-167
wsmp-305
wsmp-290
wsmp-275
wsmp-292
wsmp-277
wsmp-001
wsmp-280
wsmp-269
wsmp-249
wsmp-204
wsmp-281
wsmp-279
wsmp-273
wsmp-274
wsmp-211
wsmp-255
wsmp-258
wsmp-254
wsmp-015
wsmp-291
wsmp-016
wsmp-215
wsmp-017
wsmp-262
wsmp-014
wsmp-235
wsmp-010
wsmp-064
wsmp-152
wsmp-193
wsmp-251
wsmp-267
wsmp-157
wsmp-130
wsmp-074
wsmp-019
wsmp-135
wsmp-217
wsmp-283
wsmp-209
wsmp-207
wsmp-302
wsmp-161
wsmp-296
wsmp-265
wsmp-224
wsmp-230
wsmp-264
wsmp-244
wsmp-261
wsmp-266
wsmp-018
wsmp-260
wsmp-294
wsmp-055
wsmp-057
wsmp-063
wsmp-017
wsmp-053
wsmp-060
wsmp-043
wsmp-041
wsmp-059
wsmp-058
wsmp-040
wsmp-038
wsmp-052
wsmp-045
wsmp-072
wsmp-071
wsmp-068
wsmp-073
wsmp-067
wsmp-040
wsmp-069
wsmp-065
wsmp-032
wsmp-052
wsmp-063
wsmp-055
wsmp-045
wsmp-003
wsmp-002
wsmp-004
wsmp-005
wsmp-009
wsmp-007
wsmp-006
wsmp-012
wsmp-013
wsmp-008
wsmp-011
wsmp-016
wsmp-021
wsmp-025
wsmp-020
wsmp-023
wsmp-022
wsmp-031
wsmp-018
wsmp-035
wsmp-037
wsmp-039
wsmp-034
wsmp-026
wsmp-046
wsmp-048
wsmp-036
wsmp-029
wsmp-028
wsmp-010
wsmp-047
wsmp-044
wsmp-050
wsmp-027
wsmp-049
wsmp-051
wsmp-014
wsmp-054
wsmp-061
wsmp-062
wsmp-056
wsmp-060
wsmp-059
wsmp-058
wsmp-066
wsmp-091
wsmp-073
wsmp-095
wsmp-096
wsmp-097
wsmp-100
wsmp-086
wsmp-107
wsmp-108
wsmp-103
wsmp-090
wsmp-099
wsmp-082
wsmp-083
wsmp-076
wsmp-125
wsmp-126
wsmp-127
wsmp-128
wsmp-133
wsmp-132
wsmp-137
wsmp-139
wsmp-142
wsmp-131
wsmp-149
wsmp-145
wsmp-156
wsmp-143
wsmp-154
wsmp-158
wsmp-159
wsmp-165
wsmp-146
wsmp-166
wsmp-148
wsmp-170
wsmp-168
wsmp-144
wsmp-163
wsmp-179
wsmp-151
wsmp-134
wsmp-171
wsmp-175
wsmp-164
wsmp-181
wsmp-178
wsmp-184
wsmp-169
wsmp-186
wsmp-138
wsmp-147
wsmp-187
wsmp-155
wsmp-201
wsmp-200
wsmp-150
wsmp-188
wsmp-182
wsmp-185
wsmp-160
wsmp-196
wsmp-208
wsmp-183
wsmp-174
wsmp-216
wsmp-140
wsmp-218
wsmp-212
wsmp-173
wsmp-172
wsmp-205
wsmp-226
wsmp-176
wsmp-228
wsmp-227
wsmp-189
wsmp-191
wsmp-245
wsmp-248
wsmp-250
wsmp-252
wsmp-259
wsmp-263
wsmp-246
wsmp-268
wsmp-257
wsmp-242
wsmp-247
wsmp-272
wsmp-278
wsmp-253
wsmp-256
wsmp-271
wsmp-282